Rejestracja w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych
1. Ustalić pełny skład zarządu Nazwiska Imiona Nr Pesel, posiadać NIP OSP i dane adresowe
2. Wszyscy członkowie zarządu ustawowo uprawniona do reprezentacji podmiotumuszą posiadać tzw. profil zaufany- możliwość podpisania dokumentu drogą elektroniczną
3. Rozpoczynający wpis przechodzi na stronę internetową
link https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/
nacisnąć klawisz CTRL i kliknąć muszką na załączony adres lub wpisać ręcznie w przeglądarkę
4. kliknąć Utwórz zgłoszenie
5. wpisać dane OSP
6. dodać zgłaszających wpisując niezbędne dane osobowe
7. można dopisać dane wszystkich, jeśli posiadamy PESELE i dane osobowe
8. podpisuje pierwsza osoba tzw. profilem zaufanym
9. po podpisaniu, ale przed wylogowaniem- zakończeniem podpisu należy kliknąć/wybrać POBIERZ PLIK XML- należy zapisać go na dysku własnego komputera.
10. wylogowujemy się z profilu zaufanego, jeśli mamy możliwość i wszyscy mogą to zrobić w tym samym czasie to od razu podpisują inni członkowie zarządu ustawowo uprawnieni do reprezentacji podmiotu.
11. Jeśli nie, wysyłam plik XML do osoby, która będzie podpisywać jako następna
12. osoba taka chodzi na stronę internetową link https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/
13. wybiera opcję WCZYTAĆ PLIK i wybiera otrzymany wcześniej plik
14. podpisać profilem zaufanym
15. przed wylogowaniem pobrać plik xml i zapisać w komputerze
16. na dole powinno być widać kto już podpisał
17. wylogować się z podpisu profil zaufany
18. przesłać plik dalej do kolejnej osoby
19. kolejna osoba powtórzyć czynności od 12 do 18.
20. Ostatnia osoba, gdy widzi, że podpisane jest przez wszystkich wybrać opcję przesłać zgłoszenie
21. Wybrać opcję pobierz UPO -Urzędowe Poświadczenie Odbioru